Header Ads

DUIT SYILING

Advertisement
Samad yang baru balik dari kerja pukul 12.00 malam, tiba-tiba terdengar anaknya menangis di dalam bilik tidur. Samad pun apa lagi, berlarilah dia ke bilik anak bongsunya yang berumur empat tahun itu.

"Aa... adik ...tt... tertelan dd... duiiit. Waaaaa!!!" kata si anak lalu meraung sekuat-kuat hati. "Mmm... matilah aadikk macam niii!" budak itu terus menangis. Samad cuba memujuk, tetapi gagal.

Pukul 1.00 pagi, selepas sejam berusaha dan matanya pun sudah mula mengantuk, tiba-tiba Samad dapat satu akal.

"Haa.. abah nak buat magik!" kata Samad lalu menyeluk poket seluarnya dan keluarkan duit syiling 20 sen. Duit itu Samad sorokkan di celah jari dan tapak tangannya dan seperti yang selalu dilakukan oleh ahli silap mata, dia pun pura-pura menolak duit syiling di dalam perut anaknya itu hingga ke tekak, kemudian tarik keluar dari telinga anaknya itu (yang sebenarnya adalah duit syiling yang Samad ambil dari dalam poket seluarnya tadi.)

Anaknya terus berhenti menangis. Dia ketawa melihat kehebatan magik yang Samad lakukan. Tapi tiba-tiba budak itu merampas duit syiling 20 sen di tangan samad tadi dan terus menelannya!

"Ayah... buat magik sekali lagi..." kata budak itu.
Advertisement

No comments

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.