Header Ads

Kenali Penulis

.....**>< tentang aku, saya & AYNORA NUR...**

Pada awal menulis, saya hanya disokong oleh seorang 'kawan baik' dan diri sendiri. Tiada sesiapa yang menyedari bakat saya ini walaupun saya sering menghantar karya dan tulisan saya ke pelbagai majalah seperti REMAJA, Bacaria, Berita HARIAN, Majalah FOKUS, dan banyak lagi.

Saya dilahirkan pada 4 Disember dan berbintang Sagittarius. Entah betul atau sekadar mitos, orang kata mereka yang dilahirkan di bawah bintang Sagi memiliki hati yang sensitif, kreatif, berperwatakan mesra dan mudah didekati. Tapi, itulah saya...insan kecil yang baru bertatih menulis beribu ayat untuk dijadikan bahan yang dipanggil novel...


Saya seorang yang biasa dan sederhana yang baru sahaja menamatkan MBA saya di UTM Skudai. Bidang kerjaya saya berkaitan jualan dan pentadbiran disamping amat berminat membaca buku2 motivasi serta novel cinta tulisan penulis tanahair seperti Norzailina Nordin, Noorhayati Berahim, Anis Ayuni, Aisya Sofea dan banyak lagi.




Idea untuk menulis?
------------------------


Hidup di muka bumi ini kadangkala membuatkan kita tension, geram, berdendam, sedih, gembira, sayu, derita dan banyak lagi. Adakala dari pengalaman sendiri, dan ada juga bacaan sendiri dan luahan dari kawan-kawan, maka saya cuba merakamkannya dalam bentuk tulisan. Maka terhasillah cerita e-novel saya seperti Cinta Kamelia, Mengapa Di Rindu?, Ukiran Jiwa, Suratan, Selamat Tinggal Kekasih, Kerana Kamu, My Love CEO, dll.


Saya tak kisah jika orang tidak menyukai hasil tulisan atau apa saja berkaitan dengan idea saya. Ia adalah sesuatu yang subjektif. Kita tidak boleh memaksa. Tetapi saya akan terus menulis menggunakan medium saya dan bahasa penulisan yang sempurna. Kerana niat saya menulis sudah tentu mahu memartabatkan bahasa kita.


Saya berharap kepada anda yang meminati tulisan dan e-novel saya dapatlah berikan sebarang komen dan pandangan yang boleh mengangkat minat saya agar berpanjangan dalam arena penulisan ini.


Ambillah seberapa banyak ilmu dan perkara yang baik2 dari tulisan saya, tetapi...tolong! Jangan 'copy & paste' karya2 di sini dan jadikan seperti harta anda sendiri. Itu yang saya tidak benarkan!!


Sekiranya anda mahu berinteraksi dengan saya, sila gunakan alamat email di bawah:-


aynora.nur@gmail.com
nora.azam@gmail.com
h/p: 012-7946902 (sekiranya perlu sahaja...)
Advertisement

2 comments:

  1. terima kasih bebanyak ye! pembaca semua adalah pembakar semangat buat saya.

    aynora

    ReplyDelete

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.