Now you can Subscribe using RSS

Submit your Email

Oct 12, 2013

Dia Yang Jauh

aynora nur
Sepanjang hari debaran di rasai. Mengingati dia yang jauh beribu batu dipisahkan. Jarak dan masa amat mencemburui laluan kita. Kita tidak terikat dan tidak pernah diikat oleh rasa itu. Pada mula-mulanya kita ibarat musuh yang tidak mempunyai dendam, kerana kita tidak berbicara pun sepatah kata.




Masa itu yang aku tinggalkan.

Aku lupa siapa dia, seseorang yang pernah menjadi sebahagian zaman persekolahan yang nakal. Seseorang itu adalah cerita kisah lalu yang mengembalikan senyum. Dia insan yang mengusik segala kenangan lalu. Mungkinkah cerita kami sekadar lalu di bawa angin dan masa?

Terkadang diri ini terfikir, mengapakah Tuhan datangkan seseorang setelah ingatan itu terhakis? Mengapakah setelah haluan ini terasing, dia muncul umpama matahari. Pada sisi yang gelap...kau telah teranginya. Lalu, adakah kehadirannya semula ke sini adalaah satu kesilapan?

Lalu diri ini terfikir...sahabat bukan sahaja seseorang yang berada di sampingmu, tetapi juga seseorang yang telah lama berada di dalam hatimu...

Jadi, izinkan diri ini membuang prasangka yang sempat singgah tatkala kehadiranmu semula ini. Pasti satu masa nanti Tuhan akan tunjukkan hikmah di sebalik semua ini.

Dia yang jauh

Biarpun pertemuan semula ini tanpa wajah dan suara, diri ini amat menghargainya. Cukup dengan sebuah ingatan ikhlas darinya serta salam persahabatan...ia ibarat tiupan angin bayu yang menenangkan perasaan ini.

Perasaan dan rahsia seribu rasa yang kita lalui...biarlah menjadi rahsia Tuhan...


aynora nur / Author & Editor

Mykarya.com adalah blog perkongsian e-novel, cerita korea dan drama melayu.

2 comments:

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates