Header Ads

Jangan Biarkan Hatimu Terluka

Advertisement
Cerahnya cuaca yang menerangi bumi tercinta. Hinggakan derita hati pun lupa yang minta disapa. Hati hati yang menangis pun berhentilah. Penatnya menanggung derita, hanya masa yang boleh merawatnya.




Bisakah hatimu dirawat?

Sayang...hati tidak dilukai kerana rela. Walau kadang ada dendam bermain di minda, hapuskanlah sayang. Dendam boleh membuat hatimu gelap, wajahmu tak ceria. Buat apa hidup dalam dendam dan amarah sedangkan kita boleh memilih kehidupan yang ceria dan penuh tawa.

Jangan biarkan hatimu terluka...

Izinkan masa datang bertandang, membawa berita bahagia dan merawat lukamu. Izinkan bayu berpuput lembut meniupkan semangat bangun semula dari kelukaan lalu. Jaga hatimu sayang, jangan biarkan ia dilukai. Parut semalam adalah kenangan yang akan terpadam dengan hadirnya lukisan memori baru. Izinkan warna-warna pelangi melukis potret itu buatmu, buat kita yang masih berharap untuk sembuh.

Menurut Albert Clarke, dalam kehidupan kita sehari-hari, kita dapat melihat bahawa bukan kebahagiaan yang membuat kita berterimakasih, tetapi rasa terima kasihlah yang membuat kita bahagia.

Sewaktu mengira bahagia yang singgah, jangan dilupakan sekeping hatimu yang meminta kebahagiaan. Lepaskan segalanya dengan rela dan kutiplah bunga-bunga lavender buat mengharum taman hati. Nanti, kongsikan haruman itu dengan aku...sekeping hati yang telah lama lelah.

Hati ini telah letih...aku biarkan kau pergi!
Advertisement

2 comments:

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.