Header Ads

Seandainya...

Advertisement
Waktu tidak berhenti walau sesaat untuk menunggu.

Seandainya masa lampau boleh di ulang dan diperbaiki, tentu diri ini orang pertama mahu memungut dan mentafsir kenangan silam dengan warna-warna suci. Tentu tiada istilah penyesalan dalam kamus hidup seorang aku. Tentu waktu ini aku tidak berasa terkilan kerana tidak sedar wujudnya kamu. Tentu tiada lagi janji yang terlepas demi tersilap mencatur perjalanan.




Sejujurnya...kita pernah terasa dan berasa kehilangan.

Percayalah teman..semua akan indah pada akhirnya. Dalam perjalanan panjang ini, sesekali toleh ke belakang kerana di situ pelajaran kita bermula. Dari situ jika ada duka yang bertakung, mari ubati dengan iman yang kukuh di hati. Detik dan waktu yang tak kembali itu kita gantikan dengan kecintaan pada takdirnya yang telah ditentukan.

Tiada duka yang abadi, satu saat kita kan merasai bahagia.

Andai kita bisa mengulang perbuatan sendiri yang sakit di hati pada orang yang telah merasai, tentu kita tidak ada peluang menikmati manisnya rasa sebuah insaf yang menggetarkan hati. Kenang relung silam dengan membasuh dosa silam, tadahkan ampunan kepadaNya, harap diterima jalan kembali seorang aku ini.

Percayalah pada hati yang meyakini.

Jaga hatimu sayang. Jika hati itu baik, maka baiklah tuannya. Jika hatimu buruk, maka buruklah diri kita,sayang. Hati yang baik adalah hati yang kenal penciptaNya.

Semua akan indah pada akhirnya.

Harapan untuk hidup bahagia di bawah lembayung kasihmu membawa aku ke mari. Mencari redamu dalam cubaan menggagalkan sebuah pencarian pada Nurmu ya Tuhan. Demi diri ini tidak mampu berseorangan, maka pimpinlah dia bersama aku ya Tuhan agar perjalanan penuh ranjau ini ada tangan yang menghulur saat aku terjatuh. Izinkan aku memohon padaMu ya Tuhan, aku bawa dia bersama-sama.Aku mrayu padaMu, bukakanlah pintu gelap dan terangi dengan limpahan cahaya taufik dan hidayah yang hanya Engkau Miliknya. Dengan penuh ikhlas aku meminta ya Tuhan, serahkan satu rasa reda dalam aku menunggu doa-doa ini Engkau tunaikan.

Tuhan, harap ampunkan hambaMu ini...

Advertisement

No comments

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.