Akhirnya Aku Kehilangan

loading...
Ku merasa telah kehilangan.

Perjalanan ini harus diteruskan. Langkah ini juga harus lebih kuat dan tabah. Usah ditoleh ke belakang lagi, kawan. Kerana setiap kali diri ini menoleh kepada kenangan, ia sekadar sebuah persinggahan. Biar pun hati telah lelah menangis kerana kehilangan ini tidak dijangka, harus reda juga menerimanya kerana itulah takdir yang telah Tuhan aturkan. Harus tabah melangkah walau airmata sesekali mengalir membasahi taman kenangan.




Tanpamu sepinya waktu!

Diri ini sekadar seorang teman pengganti, mungkin hanya seorang sahabat yang diperlukan ketika hatimu sedang terluka. Tetapi temanmu ini rela andai itulah niat kamu mendekati diri ini. Seorang sahabat sejati tidak pernah berkira, memang selalu ada di sisi saat diperlukan dan sering memberikan dan meminjamkan semangatnya buat kamu. Diri ini masih setia di sini walaupun jejak langkahmu semakin terhakis oleh ruang dan waktu. Namun, percayalah sahabat...diri ini menyusuri hari-hari yang sepi tanpa kamu di sisi.

Inikah dugaan sebuah persahabatan?

Sahabat ini masih menanti janji-janjimu, teman. Kamu tidak akan sesekali melupakan diri ini. Walau kamu terus menghilang, walau kamu tidak sudi menoleh ke belakang lagi, aku tetap percaya dan yakin pada janjimu. Jauh di sudut hati, aku percaya kau akan kembali menyuburkan kembali tali persahabatan ini.

Sahabatmu ini sekadar insan biasa. Umpama dandelion putih yang meniupkan angin gembira buat kamu yang mungkin sedang berduka. Jika kamu masih ingati diri ini, sesekali tolehlah ke belakang. Diri ini masih di sini, tidak ada sesiapa jadi pengganti tempatmu.

Teman sejati umpama matahari, malam dan siang tetap bersinar walau datangnya badai yang melanda. Teman sejati juga ibarat bintang malam, walaupun jauh sinarnya menerangi pelusuk taman hati.

Sebenarnya...diri ini mengharapkan kamu kembali! Itupun jika kamu masih sudi mendengar cerita suka duka temanmu ini.

Jika tidak...akhirnya aku kehilangan! Sekali lagi...


No comments

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.