Header Ads

Ingatan Yang Tertangguh

Ada sesuatu yang belum kesampaian. Pernah satu ketika aku berhajat menyampaikan sesuatu. Waktu itu tiada sengketa yang melanda sebuah persahabatan itu. Sesuatu yang ingin disampaikan adalah sebuah buku untuk perkongsian denganmu, sahabat...




Sebuah Kisah BUMI CINTA yang mengajarkan kita untuk  tabah dalam perjuangan mempertahankan agama Allah walau di mana kita berada. Segala cabaran, cacian, hinaan, dugaan, godaan dan amalan yang kita pegang di bumi Tuhan, mampukah kekal dihati sampai mati?

Bila jarak dan jurang waktu memisahkan kita, apakah cara terbaik untuk sahabat ini menyampaikan hadiah tersebut. Atau kamu sudah tidak inginkan lagi pemberian tanda ingatan ini?

Pada Tuhan aku selalu bertanya. Relevankah aku menyimpan persahabatan kita kerana biasanya aku yang ternanti-nanti khabarmu. Haruskah hadiah yang masih tersimpan di biarkan sahaja sehingga satu waktu kamu datang mengambilnya? Sehingga ada ingatanmu pada seorang sahabat baik yang masih belum berhenti menunggu?

Kau Selalu Ada Dalam Doa-Doaku...

Namun usah bimbang, sahabat. Mungkin ada hadiah yang tertangguh yang belum kesampaian. Mungkin ada pertanyaan demi pertanyaan yang malu untuk kau tanyakan.

Semua itu ada jawapannya, ada kamu, ada namamu dalam doa-doaku. Yang ini adalah hadiahku yang tidak pernah tertangguh!

Kerana kita belum pasti ada jodoh pertemuan selepas ini. Dan hanya kepada Allah aku serahkan sebuah hadiah untukmu, yang masih tertangguh hingga saat dan ketika ini.

Semoga ada takdir untuk kita, moga ada waktu untuk Bumi Cinta ini...


Advertisement

No comments

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.