Header Ads

Pelangi Sejuta Warna

Advertisement
Warna pelangi itu indah.

Ketika kesusahan membelenggu, tepu sebuah rasa yang girang dulu-dulunya. Mencari satu warna buat teman duka pun sukarnya hendak diteka. Jika diberi sebuah ilmu, mana satu yang aku rebutkan? Duhai hati, kau perlukan kawan atau lawan? Kerana itu aku derita kerana temanku adalah seorang lawan yang tidak membawa ruang cahaya menyelinap masuk pada hati yang bungkam.




Pada cahaya pagi yang terang datang pelangi tujuh warna menyimbah ruang silau mata. Waktu itu hidup bagaikan pengembara baru yang diberi seteguk air. Betapa tenangnya dan nyaman sebuah rasa yang tak terhitung dengan kata-kata. Lalu dugaan apakah lagi yang engkau cuba nafikan?

Warna pelangi itu indah kerana ada tujuh warna. Tetapi mengenali kamu kawan, melahirkan beribu warna dalam hidup seorang aku. Mengenali seorang teman yang mesra seperti kamu menjadikan hidup ini lebih berwarna warni dengan pelbagai cerita dan tawa. Hidup ini penuh dengan gurauan sebenarnya...

Dalam hidup ini jika kita menginginkan harapan itu wujud seperti indahnya pelangi, maka kita bersiaplah menghadapi hujan yang bertali arus sebagaimana lebatnya hujan, lalu bila ia berhenti menghasilkan sebuah keindahan pelangi yang manis.

Jika kamu inginkan bahagia, lalui cabaran petir dan guruh yang melintasi perjalananmu. Sabarlah...nanti bila saatnya tiba, Allah hadirkan kejayaan dan kebahagiaan seindah pelangi di waktu pagi.

Memaafkan itu dendam yang terindah!  

Advertisement

No comments

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.