Header Ads

Hero Seorang Cinderella Gandingkan Fattah Amin Dengan Fazura?

Hero Seorang Cinderella Gandingan Fazura Dan Fattah Amin Bakal Di Dramakan? Dengar ceritanya novel Hero Seorang Cinderella akan di adaptasikan ke drama TV. Dan pelakon yang dicadangkan adalah Fazura dan Fattah Amin. Wow!!..., jangan ada yang histeria over excited sudah!! [Tetapi... hanya gosip, entahkan betul atau tidak, admin tak tahu lah..]. Dan apa yang saya dengar lagi, mungkin pihak Astro akan terbitkan drama ini. Kalau benar ia gandingan Fattah Amin dengan Fazura, pasti boleh jadi fenomena. Setuju tak?

Hero Seorang Cinderella diterbitkan oleh Karya Seni pada April 2016. Ia adalah karya novel daripada Anjell yang juga menulis karya hebat sebelum ini iaitu Tundukkan Playboy Itu.


Hero Seorang Cinderella Bakal Di Adaptasikan Ke Drama?

Paperback, 704 mukasurat
Published April 2016 oleh by Karya Seni
ISBN139789674690076 
Harga: RM 25.00 
Biasa : RM28.00
Diskaun: RM3.00

Info Hero Seorang Cinderella 


Tajuk: Hero Seorang Cinderella
Episod: 24 episod
Pengarah: Michael Ang
Pelakon utama: Fattah Amin, Fazura, Uqasha Senrose dan ramai lagi
Penyiar: Astro

Sinopsis Hero Seorang Cinderella 


Ini adalah kisah seorang Cinderella dan heronya. Sekali pandang, orang mesti cakap dia sesuai untuk Cinderella versi thriller. Dia cantik tapi muka dia beku. Senyum ikhlasnya mahal. Jelingannya tajam mengalahkan pedang. Semuanya hanya untuk menutup kisah hidupnya. Itulah Nura Medina. Seratus lapan puluh darjah pula dengan heronya.

Heronya masih versi Prince Charming. Dia kacak membunuh. Senyumnya ikhlas versi pencair hati. Jelingannya mampu bikin anak dara penasaran. Dan kepulangannya ke Malaysia kali ini bersama satu amanah. Itulah Tengku Ian Uzzam. Macam mana Tengku Ian boleh menjadi hero seorang Cinderella?

Al-kisahnya bermula pada suatu malam. “Tips. Kalau awak ingat saya malam ni, saya pasti akan selamatkan awak.”- TENGKU IAN UZZAM Bermulalah misi Tengku Ian untuk mendekati Medina. Terus-menerus si hero selamatkan Cinderellanya. Sehinggalah tersingkapnya satu rahsia.

“Dunia ni penuh dengan ketidakjujuran. Bila dah kena fitnah, 99.9% pilih untuk percaya.” – NURA MEDINA

“In the situation of 99.9% of distrust, I am your 0.1% that will trust you. Always.” – TENGKU IAN UZZAM

Itu janji Tengku Ian. Dan apabila Medina berada dalam situasi 99.9% itu, masihkah Tengku Ian menjadi 0.1% dia? Dan berjayakah Tengku Ian menjalankan amanah yang diberikan?

Review novel Hero Seorang Cinderella Dari Goodreads:


Abaikan klise kisah anak orang kaya, anak datuk, anak raja... Memang itu semua dah tertulis dalam novel cover cantik ini. Apa yang tertera pada tajuk, itulah yang perlu di hayati. Masih adakah kisah cinderella zaman moden ini? Bebudak sekarang kuat melawan, paling senang lari jer dari rumah. Haa... Satu point untuk kisah ini, jangan lari dari rumah walaupun mak tiri, kakak tiri perangai macam hantu ju-on. Hehe...

Medina, yang selalu disisihkan bila ayahnya lebih percaya pada ibu tiri dan kakak tirinya. Namun, dia tetap pegun dalam rumah itu mengenangkan itu sajalah yang dia ada, iaitu ayah. Semua itu menjadikan dia seorang gadis yang beku dan tidak mesra alam. Hero utama pula, tengku ian uzzam pulang ke malaysia kerana satu amanah. Berkenalan secara tidak sengaja dengan medina dan seterusnya berjumpa kembali semasa jemputan makan malam di rumah datuk azizan. Yang bestnya, dia menyamar sebagai anak angkat tengku ismadi dan farizzam yang sebenar anak angkat tengku ismadi diperkenalkan sebagai tengku zam.. Kenapa?.. Alasan utama sebab dia nak tengok manusia mana yang hipokrit.... Yelah, jumpa kali kedua dengan medina waktu datin mawar dan anaknya puteri tengah sedap membasuh otak medina. Makinlah si Ian ni nak tahu kisah sebenar...

Dan, selain dari menjalinkan hubungan perniagaan dan amanat Tengku Ismadi untuk merapatkan diri dengan medina, Ian ada misi. Misi kehidupan yang mengaitkan medina, datuk azizan, ayana dan farizzam serta mahu merungkai rahsia.. Nak korek kisah kena lah pandai, ye tak? Umpama tarik rambut dalam tepung, rambut tak putus tepung tak berselerak... Hehe... Kisah gatai si hero cinderella pun tak tinggal.. Seronok gak baca pasal hero gatai ngan cinderella beku nih.. Nak tau kisah best nih, pegi cari novel nih...


Review 2:


Jalan cerita sudah dapat diagak. Cinderella yang diselamatkan oleh Prince Charming. Pada mulanya tak suka, akhirnya berkahwin dan bercinta. Ada rahsia dan kacau bilau sedikit. Dan akhirnya, hidup bahagia.

Walaupun begitu, aku suka apabila Tengku Ian percaya sepenuhnya kepada Medina walau orang lain meracuni pemikirannya. Terbayang betapa handsome dan kelakian terserlah dalam adegan tertentu. Hehe.

Medina yang masih kuat bertahan walau hidupnya tidak indah seperti yang disangka oleh orang luar. Percaya pada Allah dan akhirnya bertemu bahagia bersama Tengku Ian.

Novel ini juga membawa pembacanya agar tidak mudah percaya pada orang lain tanpa usul periksa. Pastikan kaji selidik dulu apa saja yang dicakap oleh orang lain. Agar tidak salah menghukum.

Itu yang terjadi kepada Ayana ( Mak Medina ) yang difitnah oleh Datin Mawar sehingga diheret keluar rumah dan Medina yang difitnah oleh kakak tirinya, Puteri sehingga dihalau keluar oleh ayahnya.

Jangan mudah percaya orang! Tolong percaya pada keluarga sendiri. Mesej yang paling kuat disampaikan dalam novel ini.

Pendapat peribadi, aku bagi 4 bintang untuk novel ini.

Kalau novel ini diadaptasi jadi drama atau filem, tak tahu siapa yang boleh memegang watak Tengku Ian dan Medina dengan baik. Cuma harap aku berkenan dengan pelakonnya. Hee.

Nak share jugak ayat-ayat jiwang karat dalam novel ni. Hehe. Tiadalah cia cia cia ye =D

"Not even one second will I doubt you. But please don't stop loving me".

"Never happen, darling. Because loving you is like breathing. How can I stop? ".

"Me too. Loving you is like counting the numbers. It never ends".



Updates by Astro Gempak (20/2/2017):


Neelofa mengesahkan yang dirinya tidak akan menjayakan drama HERO SEORANG CINDERELLA tersebut.

"Sebelum ini, saya sudah maklumkan kepada pihak Astro, pengarah Michael Ang dan tenaga produksi yang saya memang telah bersetuju untuk menjayakan drama bersiri Hero Seorang Cinderella.

"Atas sebab-sebab tertentu, saya mengalah dah tidak akan membintangi drama bersiri tersebut.

"Ingin saya tegaskan, bukannya saya tidak mahu, awal-awal lagi saya telah menyatakan persetujuan saya. Namun begitu, atas sebab tertentu, saya terpaksa mengalah dan tidak dapat berlakon dalam drama bersiri tersebut," kata Neelofa kepada Astro Gempak.

Ketika ditanya apakah sebab sebenar yang membuatkan dirinya mengalah dan tidak membintangi drama bersiri tersebut, Neelofa mengunci mulut dan tidak memberikan penjelasan lanjut.

"Saya tak boleh beritahu. Kalau nak tahu apakah sebabnya, kena tunggu pihak stesen atau tenaga produksi sendiri untuk memberikan penjelasan," katanya.

3 comments:

  1. Replies
    1. semoga ada rezeki tengok dia orang berlakon sama #loffatah..

      Delete
  2. #loffatah tak akan bergandingan.. akhirnya.., siapakah pengganti NeeLofa?

    ReplyDelete

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.