Now you can Subscribe using RSS

Submit your Email

Dec 21, 2016

Kenanglah Yang Baik Dariku

aynora nur
Ingatlah bahawa hidup ini hanya sementara, ingatlah waktu sihat sebelum sakit, waktu muda sebelum tua.

Dalam sebuah perhubungan, persahabatan dan persaudaraan...., tak semua perangai kita disukai, ada ketika kita dibenci kerana sikap sendiri yang tak disedari. Dalam gurau, ada yang terkecil hati, dalam suka ada yang terluka kerana kita. Maafkan semua dosaku, sahabat..

Kenanglah Yang Baik Dariku 

Kenanglah Yang Baik Dariku 
Saudaraku, kelak jika masa hidupku berakhir, kenanglah yang baik dariku. Maafkanlah yang tak baik dari sikapku. Keburukan, kejahatan, yang terkurang di sana sini adalah kerana diri ku sendiri, manusia yang tak sempurna.

Suatu ketika, Allah pernah pinjamkan rasa bahagia yang mewarna taman kasih. Hinggakan aku menidakkan kesedihan insan lain. Waktu itu, akulah insan terbahagia yang memiliki segalanya. Tetapi kini Allah memberikan aku luka, untuk aku kenali duka orang lain. Terima kasih Allah kerana memberikan peluang sekali lagi.

Sahabat..,

Kau memang tak inginkan apa-apa dariku. kita berkawan seadanya, ada kamu dan adanya diriku adalah atas takdir Illahi. Bila suatu masa nanti, kita terpisah dunia, kenanglah yang baik dariku. Maafkanlah yang tidak baik dari sikapku, yang mungkin kamu pendamkan selama ini.

Maafkan lah sahabatmu ini.

aynora nur / Author & Editor

Mykarya.com adalah blog perkongsian e-novel, cerita korea dan drama melayu.

0 comments:

Post a Comment

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates