Header Ads

Tetapkan Hati Kami Dalam Iman, Ya Allah

Tetapkan Hati Kami Dalam Iman, Ya Allah. Duhai Tuhan pemilik sekalian alam, hanya padaMu aku memohon pertolongan. Tunjukilah aku jalan yang benar. Sesungguhnya Engkau Maha mengetahui yang nyata dan yang tersembunyi. Izinkanlah takdir keindahan saja yang menghiasi hari-hari ku yang mendatang.

Ternyata aku insan yang lemah. Berulangkali khilaf kehidupan aku lakukan. Lalu aku memohon kemaafan. Engkau terima doaku. Dan, aku berdosa lagi. Mengulangi khilaf semalam tanpa rasa malu. Lemahnya aku, ya Allah. Rapuhnya imanku, ya Tuhan. Adakah aku tidak kuat iman di dalam hati? Bagaimana kah rupa hatiku? Begini tega mengulangi dosa demi dosa setelah kenikmatan Engkau curahkan.

Tetapkan Hati Kami Dalam Iman, Ya Allah


Tetapkan Hati Kami Dalam Iman, Ya Allah

Tanpa segan silu, aku merayu kepadaMu. Ya Allah.. tetapkanlah hati kami dalam iman. Yang tak luntur biarpun zaman berubah. Yang tak pudar biarpun halangan dan ujian menerjah. Yang takkan terpadam walau mataku ditutup fitnah dan musibah. Kekalkan iman ini dalam hati kami. Tetapkan nikmat islam dan iman dalam diri keluarga-keluarga kami dan umat islam di seluruh dunia.

Hadirkanlah insan-insan positif di sekelilingku. Hadirkan lah cahaya bahagia dalam setiap langkah kakiku mengayuh. Aturkanlah kejayaan demi kejayaan yang mampu menarikku ke syurgaMu, ya Tuhan.

Janganlah sifat alpa mengaburi pandangan. Usahlah sifat riak dan sombong menjadi pakaian sikapku. Biarlah diri ini dilindungi dari cemar dan aib. Engkau Yang Maha Pengasih..

Pada ketika aku diuji, pada masa aku tidak berdaya.. kuatkan imanku agar terus yakin dengan pembalasanmu ke atas mereka yang melakukan kerosakan dalam hidupku. Hanya Engkau yang berhak menghakimi dengan seadil-adilnya. Engkau Tuhan yang pengasih tidak akan membiarkan hambaNya terkapai-kapai keseorangan.

Tempatkanlah aku dari kalangan hambaMu yang soleh, kesempatan bertaubat sebelum maut menjemput tiba. Dan berilah kami menjadi hambaMu yang diangkat aibnya ketika maut menjemput.

Tiada daya dan upaya melainkan dengan pertolonganMu ya Allah..

Advertisement

No comments

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.