Buat Duit Dengan Menulis Novel Dan Sajak

loading...
Buat Duit Dengan Menulis Novel Dan Sajak. Penulisan kreatif kini sudah berkembang pesat dengan wujudnya blog-blog penulisan di serata ceruk dunia. Nak baca novel pergi aje online, anda boleh baca dari pagi sampai malam untuk dapatkan bacaan kreatif tersebut. Yang penting talian internet ada data..

Jadi maksudnya anda boleh buat duit dengan menulis secara online. Tulis satu cerita manis, sweet, yang masuk akal dan ada hero cantik dan hensem.. siap sudah sebuah gambaran sebuah novel yang boleh anda tulis nanti.

Bila disiarkan atas talian, ia dipanggil e-novel.

Buat Duit Dengan Menulis Novel Dan Sajak

Buat Duit Dengan Menulis Novel Dan Sajak


Menulis dan menghasilkan karya kreatif memang boleh buat duit. Sebab itu saya tulis tajuk artikel "buat duit dengan menulis". Anda boleh tulis sajak, cerpen dan novel yang menyiarkan karya kreatif secara online. Buat duit dengan menulis di blog menzahirkan idea kreatif anda.

Bila pembaca setia anda dah kenal dengan nama dan tulisan anda, mereka,akan sokong apa saja yang anda hasilkan. Maksudnya, tulisan yang baik-baik.

Kena ingat ya duhai penulis online atau pun offline, anda ada tugas besar di atas tulisan anda. Tanggungjawab besar mengajar dan mengajak kebaikan kepada seluruh dunia. Jangan gunakan tulisan anda untuk membuat provokasi. Jangan buka aib orang lain melalui tulisan-tulisan anda. Kalau tidak sekarang, mungkin anda akan menerima balasan dalam jangka masa panjang. Fikirkanlah.

Ada ramai penulis yang,lahir dari menulis secara suka-suka secara online. Mereka buat e-novel secara percuma, bila dah ada peminat beribu, barulah jadikan e-novel anda sebuah buku secara fizikalnya.

Contoh penulis terkenal yang menulis secara online kemudian terkenal sebagai penulis novel nyata adalah Acik Lana, Mazni Aznita, dan ramai lagi. Sekadar menulis beberapa nama.

Saya pun ada menulis beberapa e-novel tetapi sekadar setengah jalan. Sebab, saya sibuk dengan blog info dan motivasi saya iaitu aynorablogs.com.

Namun begitu, anda boleh mula menulis secara perlahan-lahan dan habiskan cerita yang ditulis dalam bentuk novel. Dari e-novel kepada novel. Baru dapat buat duit dengan menulis.

Jika minat menulis sajak atau puisi, anda boleh bekerjasama dengan beberapa penulis untuk menerbitkan tulisan kreatif anda itu. Saya pun ada buat macam tu.. saya ada tulis kisah nya DISINI.

Okay.. selamat berjaya.


No comments

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.