Sinopsis Drama Suamiku Si Kolot Di Astro

August 29, 2016
Sinopsis Si Kolot Suamiku | Apakah drama melayu yang sedang anda saksikan buat masa ini? Ada drama yang best dan hot yang boleh dikongsikan dengan pembaca blog my karya?? Waktu dan saat ini saya sedang menonton drama melayu di saluran Astro Ria & Astro Ria HD yang bertajuk Suamiku Si Kolot. Macam best je, macam kelakar pulak...saya dapat tengok siaran ulangan setiap hari Ahad. Kalau hari bekerja memang tak sempat nak melayan, lagipun siaran nya dah agak lewat jugak..

Suamiku Sikolot adalah drama adaptasi dari novel dengan tajuk yang sama. Ia adalah karya penulis meningkat naik, Fazlyn Ridz.

Sedikit info:

Tajuk: Si Kolot Suamiku
Channel : Astro Ria & Ria HD
Mula Tayangan : 15 Ogos 2016
Masa: [Setiap Isnin-Khamis, 10.00 mlm]
Jumlah Episode : 20

Sinopsis Drama Suamiku Si Kolot Di Astro 


Drama Suamiku Si Kolot dilakonkan oleh Amar Bahrain, Siti Elizad, Faizal Hussien, Kuza, Atikah Suhaime, Waris dan ramai lagi.

Waktu tayangan pada hari Isnin hingga Khamis dari pukul 10mlm hingga 11mlm.

Sinopsis Drama Suamiku Si Kolot Di Astro

BLURB :-
(seperti belakang buku)


“Nama kau Kudin ya?”

“Apasal kau gelak?”

“Kudin nama kau? Memang sesuai sangat dengan kau. Nama kau sama buruk dengan baju kau!”

Si Edrina ini memang berlagak orangnya. Sudahlah berlagak, cerewet pula itu! Disebabkan dia dibesarkan di Kuala Lumpur, maka suasana kampung memang tidak kena dengan jiwa bandarnya. Kepada lelaki seorang itu dia memandang rendah dan jelak!

Lelaki bernama Kudin itu pula berbeza sikapnya. Dia sekadar lelaki kampung yang hidup membanting tulang kepada tanah untuk mencari rezeki. Kudin suka hidup berdikari dan lebih gemar hidup sederhana dari segala segi. Hidup di kota besar tidak pernah menjadi impiannya, bahkan wanita seperti Edrina tidak pernah tersenarai sebagai calon bakal surinya. Tidak sesuai!

Kata orang ikan di laut, asam di darat akhirnya di kuali bersatu juga. Begitu jugalah dengan mereka. Perkahwinan atas rancangan keluarga membuatkan hidup mereka berdua kian sesak. Konflik bertambah meruncing apabila Edrina tidak mahu terus tinggal di kampung, dan Kudin pula enggan berpindah dan bernafas di kota besar.

Jadi bagaimana? Siapa yang akan mengalah akhirnya? Benarkah Kudin itu seorang lelaki kolot yang menjengkelkan? Dan selama mana Edrina mampu mempertahankan ego dan mengelak hatinya jatuh kepada lelaki seperti Kudin?

WATAK PELAKON

Amar Baharin sebagai Kudin
Siti Elizad sebagai Tengku Edrina
Faizal Hussein sebagai Tengku Ehsan
Kuza sebagai Toh Puan Aisyah

SINOPSIS SI KOLOT SUAMIKU

Tengku Nur Edrina seorang anak yang degil dan menpunyai ego yang tinggi kerana ayahnya berketurunan raja dan emaknya dilahirkan di kalangan bangsawan. Angkuh dan bangga dirinya membawa hidupnya jauh dari nilai murni seorang wanita Melayu. Disebabkan dia dibesarkan di Kuala Lumpur, maka suasana kampung memang tidak kena dengan jiwa bandarnya. Kepada lelaki seorang itu dia memandang rendah dan jelak!

Kudin seorang lelaki kampung yang hidup membanting tulang kepada tanah untuk mencari rezeki. Kudin suka hidup berdikari dan lebih gemar hidup sederhana dari segala segi. Hidup di kota besar tidak pernah menjadi impiannya, bahkan wanita seperti Edrina tidak pernah tersenarai sebagai calon bakal surinya.

Mereka dipertemukan apabila Tengku Ahmad Ehsan mengunjungi Mak Kunah, emak Kudin untuk melunaskan janji lama yang pernah tersimpul kukuh antara moyang mereka dahulu. Kedatangan lelaki itu untuk membuka cerita yang terperuk lebih berpuluh tahun lalu, agar segala amanah dan wasiat dapat diselesaikan tanpa ada hutang piutang yang tidak dilunaskan sebelum dia menutup mata.

Perkahwinan atas rancangan keluarga membuatkan hidup mereka berdua kian sesak. Konflik bertambah meruncing apabila Edrina tidak mahu terus tinggal di kampung, dan Kudin pula enggan berpindah dan bernafas di kota besar.

Jadi bagaimana? Siapa yang akan mengalah akhirnya? Benarkah Kudin itu seorang lelaki kolot yang menjengkelkan? Dan selama mana Edrina mampu mempertahankan ego dan mengelak hatinya jatuh kepada lelaki seperti Kudin?

Sumber sinopsis daripada pelbagai seperti Love Novel, LayanOn9, Myinfotaip dan banyak lagi.

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

TINGGALKAN KOMEN ANDA:

Powered by Blogger.